سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب سمعک وearshells وسیستم های جفت

قالب یا  earshell (که otoplastic نامیده میشود) قالبی است که روی گوش فرد نصب میشود و سمعک را روی سر فرد نگه می دارد.بنا بر این یک کانال صوتی ایجاد میکند که این کانال صوتی  از رسیور تا کانال گوش است. در بسیاری از موارد اتو پلاستیک یک کانال صوتی  دومینی را نیز ایجاد میکنند که مربوط به ونت است که(ونت) بین هوای اطراف خارج سر وکانال گوش قرار دارد. در همه ی موارد ونت وجود ندارد مانند سمعک های با  gain بالاکه گفته شده است درآنها قالب یاearshell  بسته یا occluding استفاده میشود.

در اینجا تنوع گسترده ای از انواع فیزیکی هر دو مورد قالب هاو earshell گوش وجود دارد.این متنوع بودن به خاطر اندازه کونکا(صدفه)و کانالی است که توسط (قالب ها) پر میشوند.این تغییرات وتنوعات بر روی ظاهروکارایی آکوستیکی و راحتی و ایمنی در نگهداری سمعک ا ثر دارد.

یکی از نتایج سمعک این است که اثر انسداد ایجاد میکند و اینکه سمعک صداهای لباس (پوشاننده) مارا از طریق انتقال صدا از راه استخوانی بیش از حد تقویت میکند.

در اکثر موارد fitting  (نصب) سمعک, انتخاب ونت, جهت انتخاب ونتی که به اندازه ی کافی بزرگ باشد تا از ایجاد اثر انسداد غیر قابل قبول جلوگیری کند یک مهارت دقیق است.اما ونت نباید آنقدر هم بزرگ باشد که نوسانات فیزیکی را ایجاد کند. اندازه ونت بر روی gain فرکانس های low و حداکثر خروجی صداهای تقویت شده تاثیر میگذارد. اما در سمعک های جدید و مدرن مشخصات تقویتی به وسیله کنترل های الکترونیکی بسیار راحت اصلاح وتنظیم میشوند.

شکل کانال های صوتی (sound bore ) که رسیو را به کانال گوش متصل میکند و بر روی gain فرکانس های  بالا و خروجی سمعک تاثیر میگذارد. کانال های صوتی که پهن هستند طوری که به سمت داخل پیشرفت دارد(horn) خروجی فرکانس های  بالا را افزایش میدهند. برعکس آن های که پهنای کمتری دارند (تنگ شدگی ها) خروجی فرکانس های بالا را کاهش میدهد.  Horn های که از طول معینی تجاوز میکنند بر روی رنج فرکانسی سمعک ها موثرند. تعدیل کننده هایی (دمپرهایی )هستند که در کانال های صوتی بر روی قسمت های هموار قله های پاسخ مورد استفاده قرار میگیرند.

انتخاب دقیق جایگاه و مقاومت تعدیل کننده ها میتواند شیب فرکانس های پایین را در پاسخ ها کنترل کند.

کلید یک نصب خوب قالب, قالب اولیه گوش درست و دقیق است. این کار به یک ماده مخصوص مناسب, (ماده سیلیکونی با چسبندگی متوسط که برای اکثر اهداف مناسب و خوب است) یک کانال بند باموقعیت عمقی کافی در کانال و تزریق آرام و ملایم ماده قالبگیری نیاز دارد. به وسیله تکنیک های متنوع میتوان به قالب ها و earshellهای کیپ ترکه به صدا کمتراجازه ی نشت ازکانال گوش رامیدهند  رسید.

این تکنیک ها شامل انجام قالبگیری بافک باز-یعنی اینکه قبل ازاینکه فک بجای خود برگردد بادست مواد قالبگیری رامرتب کنید-استفاده از ماده چسبناک قالبگیری وپرکردن گوش بیمار بامواد قالبگیری است.

ادامه مطلب در این وبسایت