سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزینه های درمانی برای از دست دادن شنوایی چیست؟

علائم از دست دادن شنوایی چیست؟

کاهش شنوایی به طور معمول با گذشت زمان اتفاق می افتد. در ابتدا ممکن است هیچ تغییری در شنوایی خود مشاهده نکنید. با این حال ، اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید:

کاهش شنوایی که در فعالیتهای روزمره شما تداخل ایجاد می کند

کاهش شنوایی که بدتر می شود یا از بین نمی رود

کاهش شنوایی که در یک گوش بدتر است

کم شنوایی ناگهانی

زنگ زدن در گوش

کم شنوایی شدید

گوش درد همراه با مشکلات شنوایی

سردرد

بی حسی

ضعف

در صورت بروز سردرد اینجا را کلیک کنید ، بی حسی یا ضعف همراه با هر یک از موارد زیر ، باید به دنبال درمان فوری پزشکی باشید:

لرز

تنفس سریع

سفتی گردن

استفراغ

حساسیت به نور

تحریک ذهنی

این علائم ممکن است با شرایط تهدیدکننده زندگی که توجه فوری پزشکی مانند مننژیت را تضمین می کند ، رخ دهد.

گزینه های درمانی برای از دست دادن شنوایی چیست؟

اگر به دلیل تجمع موم در مجرای گوش دچار کم شنوایی شوید ، می توانید موم را در خانه بردارید. محلول های بدون نسخه ، از جمله نرم کننده های موم ، می توانند موم را از گوش خارج کنند. سرنگ ها همچنین می توانند آب گرم را از طریق مجرای گوش فشار دهند تا موم خارج شود. قبل از اقدام به از بین بردن جسمی که در گوش شما گیر کرده است ، با کلینیک سمعک تهران صفیر مشورت کنید تا از آسیب ناخواسته گوش خود جلوگیری کنید.

برای سایر دلایل کاهش شنوایی ، باید به پزشک خود مراجعه کنید. اگر کاهش شنوایی شما در نتیجه عفونت باشد ، ممکن است لازم باشد پزشک آنتی بیوتیک تجویز کند. اگر کاهش شنوایی شما به دلیل سایر مشکلات شنوایی رسانا باشد ، پزشک شما را برای دریافت سمعک یا کاشت حلزون به یک متخصص ارجاع می دهد.

عوارض ناشی از کاهش شنوایی چیست؟

ثابت شده است که کاهش شنوایی بر کیفیت زندگی و وضعیت روانی افراد تأثیر منفی می گذارد. اگر دچار کم شنوایی شوید ، ممکن است در درک دیگران مشکل داشته باشید. این می تواند سطح اضطراب شما را افزایش دهد یا باعث افسردگی شود. درمان کاهش شنوایی ممکن است زندگی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. ممکن است اعتماد به نفس را بازگرداند و در عین حال توانایی شما در برقراری ارتباط با افراد دیگر را نیز بهبود بخشد.

چگونه می توانم از کاهش شنوایی جلوگیری کنم؟

همه موارد کاهش شنوایی قابل پیشگیری نیستند. با این حال ، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای محافظت از شنوایی خود انجام دهید:

اگر در مناطق با صدای بلند کار می کنید و هنگام شنا و رفتن به کنسرت از گوش پاک کن استفاده می کنید از تجهیزات ایمنی استفاده کنید. موسسه ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی گزارش داده است که 15 درصد از افراد 20 تا 69 ساله به دلیل سر و صدای زیاد دچار کاهش شنوایی می شوند.

اگر در اطراف صداهای بلند کار می کنید ، مرتباً شنا می کنید یا به طور منظم به کنسرت می روید ، تست شنوایی منظم داشته باشید.

از قرار گرفتن طولانی در معرض صداهای بلند و موسیقی خودداری کنید.

برای عفونت گوش کمک بگیرید. در صورت عدم درمان ، ممکن است باعث آسیب دائمی در گوش شوند.